Connect with us

Teams

Formule 1-plannen voordat 2026 toeschijnen mij ‘extreem’ plusteken ‘overdreven’

Avatar

Published

on

Te Canada heeft den FIA den plannen voordat den toekomst van den Formule 1 gepresenteerd. Te 2026 gaat zowel ie motor- indien ie chassisreglement ingrijpend op den trap. Wegens den nieuwe motorformule met ene fifty-fifty verdeling tussen den verbrandingsmotor plusteken den elektrische componenten te toestaan werken, moeten den hoeveelheid luchtweerstand stoer omlaag. Ie leidt totdat regels met ene zogenaamde X-mode plusteken Z-mode. Den laatstgenoemde stand is den reguliere staat van den wagen’s ter den bochtige gedeelten, terwijl X-mode zonet den low-drag configuratie voordat den rechte stukken is. Ter vervanging van DRS komt er eveneens ene ‘Manual Override Mode’ tijdens, diegene enigszins te vergelijken is met ‘Push to Pass’ uit IndyCar.

‘Ie lijkt mij ene ietsje overdreven watten wij trachten ter 2026’

Lando Norris heeft zijn zorgen alhoewel geuit overheen den enorme rotatie ter ie reglement. Volgens den McLaren-coureur zullen den proloog van den nieuwe motor- plusteken chassisregels grotere verschillen voortschuiven plusteken dus ene portie van den amusementswaarde weghalen. Ie is ene lezing diegene grotendeels om Carlos Sainz wordt verdeeld: “Indien jij andere motor introduceert, den aerodynamica compleet verandert, ie gewicht, den relatie plusteken ga zo maar om, dan is ie geen heimelijkheid dat er weer grotere verschillen ontwikkeling”, reageert den Spanjaard. “Tegelijkertijd toeschijnen zij den vrijheid van ie reglement welnu behoorlijk ter te perken, zodat niemand meer iets speciaals vermag vinden. Maar ja, ter 2022 zeiden wij precies idem plusteken zie watten er waarna is gebeurd… Daardoor trachten zij ie volgens mij steeds voorts ter te perken, ter den stapel dat ie werkt.”

Op den vraag van Motorsport.com laat Sainz zowel meteen weten dat ie 2026-reglement totdat nu toe nog geen geweldige indruk op hem maakt. “Van watten ik heb waargenomen, lijkt ie mij ene ietsje overdreven watten wij trachten te uitvoeren ter 2026. Dat geldt voordat alles, voordat den motor plusteken den aerodynamica. Wij trachten misschien welnu te veel met alle waar te spelen: downforce linksaf plusteken rechts manipuleren, vijftig procent van ie vermogen uit den elektrische motoronderdelen halen, ik weet ie noch… Ie lijkt extreem plusteken ik ben nieuwsgierig wegens te zien waar zij uiteindelijk op uit gaan komen”, duidt Sainz op ie definitieve (plusteken meer gedetailleerde) reglement dat nog moeten wordt afgehamerd. Dat verwoord hebbende, weet den afzwaaiend Ferrari-coureur zowel dat er andere factoren ene rol spelen. “Indien dit ervoor zorgt dat Audi den sport ter komt plusteken dat Honda blijft, dan is dat juist voordat den sport. Permitteren wij zien hoe ie uiteindelijk uitpakt.”

Maakt den 2026-auto ene einde aan lagerugpijn voordat coureurs?

Sainz heeft zichzelf ter ie verleden zowel meermaals uitgesproken overheen den fysieke resultaten van den grondeffectauto’s. Zo heeft den Madrileen toestaan weten dat coureurs lichamelijk den prijs vereffenen voordat den lage rijhoogte plusteken den stijve ophangingen diegene nodig blijken wegens snel te zijn. Den FIA heeft ie indien één van den speerpunten voordat 2026 geformuleerd, waar Sainz logischerwijs welnu opgewekt mee is. “Den FIA plusteken den teams hebben er alle vertrouwen ter dat ie nieuwe reglement ie rijcomfort voordat coureurs zullen verbeteren. Met den huidige mensenleven wagen’s is dat huwelijk ene probleem, vooral pijn ter den lage onderrug plusteken den fysieke resultaten diegene dat heeft voordat onze lichamen. Wij willen den FIA ter dat opzicht vertrouwen, alhoewel is ie zeker ene zorg diegene wij hebben uitgesproken voordat den langere termijn.”

First appeared at nl.motorsport.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *