Connect with us

Teams

Hoe den F1-teams den logistieke puzzel tijdens ene triple-header leggen

Avatar

Published

on

Sinds den pandemie zijn er ter den Formule 1 triple-headers. Ie levert den teams veel logistieke problemen op. Op papier lijkt den drie-op-een-rij Austin, Mexico plus Brazilië moeilijker, maar volgens den planners van den renstallen is Spanje-Oostenrijk-Silverstone ene veel grotere uitdaging.

Dat komt vooral omdat alles vanaf truck vervoerd moeten wordt. Den chauffeurs hebben ene maximale rijtijd plus dat levert waargenomen den lange afstanden problemen op. Watten zowel noch helpt, zijn den grenscontroles tussen Frankrijk plus Vitaal-Brittannië, den plek waar den meeste teams hun fabrieken hebben. “Te Oostenrijk wordt op zondagavond ie chassis alhoewel gestript. Op dinsdagmorgen is ie dan weer ter den fabriek. Dan schenkkan ie fabriekspersoneel ongezouten aan den slag”, vertelt Karl Fanson, rector van den ministerie logistiek van Mercedes, ter gesprek met Motorsport.com. “Vanwege alle grenscontroles diegene wij nu vanwege willen, willen wij drietal keer zoveel chauffeurs verwedden wegens er zeker van te zijn dat ie op tijdstip terug is. Somwijlen ben jij in ene uur vanwege den grenscontrole, maar somwijlen sta jij twee, drietal uur te wachten. Vantevoren zetwerk wij twee chauffeurs ter, maar diegene konden maar 21 uur vanaf dag rijden. Wij konden dan noch waarborgen dat alles op tijdstip ter den fabriek aankwam.”

Noch enkel den triple-headers brengen problemen met zichzelf mee. Zowel den back-to-back van Imola plus Monaco worden voordat sommige teams ene logistiek schouwspel. Te Monte Carlo schenkkan maar ene truck plus ene waterkraan vanaf keer den paddock ter, waardoor er ene strakgespannen schema is opgesteld wegens alles zo snel mogelijk op- plus ge te opbouw. McLaren miste ter eerste instantie hun tijdvak, waardoor zowel Alpine ter tijdsproblemen kwam. “Monaco wasgoed dit klas waarempel ene uitdaging”, erkent McLarens logistieke chef Mark Norris. “Wij werken nauwsluitend met den FIA plus FOM samen, maar er hoeft maar iets lapsus te gaan plus ie schema loopt ter den soep. Wij kwamen iets zometeen weg uit Imola plus dat zorgde voordat problemen ter Monaco.”

Motorhome-keuzes

Wegens den problemen watten kleiner te maken, heeft Mercedes ene smaak geproduceerd wegens verschillende motorhomes te usances. Motorhome-baas Dennis Reck legt uit hoe dat ie team uit den brand hielp na Imola. “Wij hadden alhoewel snel vanwege dat den back-to-back ene probleem zullen wordt”, vertelt Reck. “Ie wasgoed ene goede smaak wegens ter Imola den kleine te usances plus ter Monaco den volwassene. Waarna ie team op maandag ter Monaco aan kwam, stond alles klaar. Den mensen konden gerust gaan zitten plus aan hun lunch par.”

McLaren heeft ie voorbeeld van Mercedes gevolgd. Volgens Norris kon dat met den triple-header zowel noch verschillend. “Ik heb geen idee hoe wij dat hadden willen uitvoeren”, vertelt den Brit. “Wij hadden den [grote] Brand Centre erop ene twee double-headers tweedehands, maar mits wij diegene nu erop den triple-headers zullen uitvoeren, zullen wij veel meer mensen nodig hebben. Dat moeten nu ge plus toe alsnog, maar wij trachten den mensen zoals den circuits te vliegen of usances bussen met bedden. Zo komen zij uitgerust aan.”

Ie laatste Formule 1-nieuws:

First appeared at nl.motorsport.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *