Teams
Trio verbeterpunten waarmee Magnussen zijn F1-toekomst vermag veiligstellen
Ie Formule 1-seizoen is voordat Haas F1 Team huis begonnen dan gedacht. Teambaas Ayao Komatsu wasgoed ervan overtuigd dat zijn team stram onderaan zullen staan, maar na den eerste acht races staat den Amerikaanse renstal er inderdaad voordat. Alpine, Williams plusteken Sauber staan erachter, terwijl den nadeel op RB F1 Team te den stand voordat den constructeurs noch intact vitaal is.
Welnu is opvallend dat Nico Hülkenberg den kar trekt plusteken Kevin Magnussen vooral ontkennend te ie nieuwsbericht komt. Terwijl Hülkenberg inderdaad kwalificeert plusteken dat regelmatig wegens weet te zetwerk te punten, Magnussen slaagt daarginds noch te. Den zware weekenden par voordat hem reeds op zaterdag, waarin hij ie noch voordat mekaar krijgt wegens ene goede startpositie te bemachtigen. Standvastig verweren plusteken touchés met andere coureurs leverden op den zondag veel strafpunten op, waardoor hij op den zoom van ene suspensie staat. Allen uitgangspunten voordat den teamleiding van Haas wegens te twijfelen overheen ene toekomst met den Magnussen te ie team.
Dat ie iedereen netwerk noch wil slagen, daarginds baalt Magnussen reuze van. “Dit is totdat nu toe den uiterst frustrerende start van ene seizoen, ie is ene voortdurend kamp. Ie valt maar noch te mekaar”, aldus ene balende Deen. “Hopelijk vermag ik dat snel omdraaien. Onzerzijds postpakket is inderdaad, nu willen wij daarginds nog gewoonte van maken.”
Kwalificatieproblemen?
Vooral den resultaten te den kwalificatie blijven achter. Viertal keer strandde Magnussen reeds te Q1, plusteken den laatste tien penetreren is nog noch lukken. Ie verschil met Hülkenberg valt dan helemaal op, daar den Duitser reeds viertal keer te den top-tien terechtkwam. Vooral te China plusteken Miami waren er uitgestrekte verschillen tussen beide heren. Hülkenberg kwam te den top-tien, Magnussen viel te Q1 reeds uit.
Uit den gegevens van beide kwalificatiesessies valt te halen dat ie op kleine details aankwam. Hülkenberg wasgoed slimmer onderweg, met onder andere terugschakelen te den langzamere bochten. Dat zorgt ervoor dat hij meer acceleratiesnelheid uit den bocht heeft. Ter Miami hanteerde Magnussen dezelfde tactiek, maar daarginds ging ie te den laatste sector mis omdat hij den remmen oververhitte.
Ie laat zien dat Magnussen ie welnu vermag, maar dat alles eigenlijk op zijn plek moeten vallen voordat ie zijn zijkant opvalt. Dat hij daarbij zowel zijn nogal risicovolle rijstijl hanteert, zorgt er zowel voordat dat ene foutje steevast op den loer ligt. Met den rijdersmarkt van nu zijn er toereikend coureurs diegene toe willen slaan indien hij zijn plek kwijtraakt. Ie is beroemd dat Esteban Ocon op ie lijstje staat, terwijl Oliver Bearman intact sluit honingbij ene contract is plusteken den vervanger van Hülkenberg – diegene zoals Sauber trekt – lijkt te wordt.
Komend weekend te Canada heeft Magnussen ene waarschijnlijkheid wegens alle critici den mond te snoeren. Ie is echter welnu zo dat den rijder ie nooit makkelijk heeft op ie Circuit Gilles-Villeneuve. Slechts eenmalig te zijn weliswaar lange F1-carrière heeft hij daarginds ene punt gescoord. Aan den andere zijkant toestaan zijn resultaten uit ie verleden zien dat indien hij eenmalig den smaakwaarneming te pakken heeft, hij voortdurend sterk wasgoed. Mocht dat slagen, dan vermag hij zijn toekomst veiligstellen. Watten hij dan zeker noch moeten exporteren, is weer den grenswaarde van ie toelaatbare op te zoeken, met alle risico’s van dien. Want ene suspensie, dat vermag hij eigenlijk noch usances.
Kort samengevat is ie ene kwestie van huis plaatsen, dat niveau vasthouden én geen strafpunt meer scoren. Valt ene van dit waar weg, dan is den waarschijnlijkheid vitaal dat hij te 2025 noch meer op den F1-grid te vinden is.
First appeared at nl.motorsport.com