Connect with us

F1 Nieuws

Winnaars F1-race Amerika krijgen wel heel opmerkelijke trofeeën

Avatar

Published

on

In samenwerking met de Italiaanse ontwerper heeft Pirelli als titelsponsor van de Formule 1 Grand Prix van Amerika een heel opmerkelijke trofee ontworpen. Het moet volgens het persbericht vanuit de Italiaanse bandenfabrikant de connectie tussen een racewagen en de banden uitbeelden. Het beeldje heeft de naam Heroo meegekregen. Het kunstwerk moet ook de schoonheid, elegantie, gevoel van snelheid en de materialen die in een F1-auto verwerkt zitten representeren.

De armen in de lucht van het beestje – die ergens een beetje aan Mickey Mouse doet denken – laten de vreugde zien die de coureurs voelen wanneer ze een prijs verdienen. De winnaar en de afgevaardigde van het winnende team krijgen een beeldje met een gouden kop, de nummer twee krijgt een zilveren kop en de derde krijgt een titaniumlook. 

Het beeldje wordt eenmaal uitgereikt tijdens een Formule 1-race, maar dat betekent niet dat het bij een oplage van vier stuks blijft. Een beperkt aantal Heroo’s wordt gemaakt voor de verkoop. Verzamelaars en liefhebbers van kunstig speelgoed kunnen zo in bezit komen van deze beeldjes. De verkoopprijs en de oplage is nog niet bekendgemaakt.

Naast de beeldjes komen er ook speciale petjes die de top-drie op het podium draagt. Het petje doet denken aan een spijkerbroek. Pirelli heeft de inspiratie voor dit design uit films met Marlon Brando en James Dean gehaald. Volgens het Italiaanse merk beeldt de spijkerbroek vrijheid en rebellie uit. Ook deze petjes worden in beperkte oplage te koop. Gezien de prijs van de voorgaande speciale petjes zal deze zo’n 75 euro kosten. Een opvallend detail is het ‘broekzakje’ op de zijkant van het petje.

First appeared at nl.motorsport.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *