Teams
Doorverkooptickets lanceringsevent F175 ongeldig voor toegang
Het 75-jarige jubileumseizoen van de Formule 1 in 2025 wordt op een bijzondere manier afgetrapt: Op 18 februari zullen alle teams gezamenlijk hun nieuwe livery’s presenteren in The O2 Arena in Londen. De twintig coureurs en tien teambazen zullen het evenement bijwonen, alvorens het seizoen op 16 maart in Australië wordt afgetrapt. Tussendoor zal het circus afreizen naar Bahrein om daar de testdagen af te leggen. Het lanceringsevenement in de Britse hoofdstad duurt twee uur.
De tickets gingen vrijdagochtend in de verkoop en waren binnen slechts 45 minuten uitverkocht. Fans hebben uren voor hun laptop gezeten, maar helaas was de vraag een stuk hoger dan de capaciteit. Prijzen lagen tussen 70 en 135 euro (58 en 113 pond), wat voor veel fans een goede kans was om de coureurs van dichtbij te kunnen bewonderen. Vlak nadat de tickets uitverkocht waren, verschenen kaartjes op onofficiële doorverkoopkanalen met prijskaartjes boven de duizend euro online. Zusteruitgave Autosport Business heeft via F1 en The O2 begrepen dat sommige stoeltjes die zijn doorverkocht niet bestaan.
Statement F1
F1 heeft een statement naar buiten gebracht als reactie op de hoge doorverkoopprijzen van het F175-evenement. “We zijn ons ervan bewust dat een paar tickets van onze F1-seizoenslancering bij The O2 te koop zijn gezet op onofficiële doorverkoopplatformen”, luidt een statement van F1. “We kunnen bevestigen dat dit in strijd is met de verkoopvoorwaarden, en dat alle tickets die via onofficiële platformen zijn gekocht niet geldig zijn voor toegang. In samenwerking met The O2 zijn we erachter gekomen dat een aantal van deze aanbiedingen frauduleus is. We adviseren onze fans om alleen tickets te kopen via de officiële website van The O2 of via het officiële doorverkoopplatform AXS.”
In tegenstelling tot andere populaire evenementen waren de tickets voor deze unieke avond niet onderhevig aan dynamische prijzen. Hoewel het niet illegaal is om tickets via derden tegen een verhoogde prijs te verkopen, hopen F1 en The O2 met hun strenge houding fans te ontmoedigen om tickets via deze kanalen te kopen.
First appeared at nl.motorsport.com