Analyse
F1 Tech: Red Bull introduceert speciale high downforce achtervleugel te Monaco
Den voorbije races is den voorsprong van Red Bull Racing stoer geslonken. McLaren plus Ferrari hebben met hun updates eentje goede stap geproduceerd, waardoor den suprematie van ie team uit Milton Keynes afneemt. Te Monaco willen uitvinder Pierre Waché plus zijn mannen terugvechten plus ie heft weer stevig te handen nemen.
Ene van den belangrijkste onderdelen voordat den unieke stratenrace is eentje nieuwe achtervleugel. Ingevolge den lage snelheden is alle downforce te Monte Carlo zeer welkom, dus zijn alle teams op zoek zoals maximale downforce. Met dit nieuwe wiek hoopt Red Bull den mededingers te snel be te zijn. Ie onderste horizontale vleugelelement beschikt overheen eentje zeer uitgesproken lepelvorm, zeker te vergelijking met den versie uit Imola. Den grootste noviteit vinden wij echter erop den voornaamst flap. Den bovenrand van ie beweegbare gedeelte beschikt namelijk overheen eentje toegevoegd zoals te gevormd randje. Dit component bevindt zichzelf overheen den gehele breedte, met den V-groef. Dit moeten voordat iets meer neerwaartse druk zorgen.
Technisch detail Red Bull Racing RB20 achtervleugel met hoge belasting
Plaatje ingevolge: Giorgio Piola
Zowel interessant is den versterking van den hellingshoek van den voornaamst flap windrichting den DRS-activator. Dit laat zien dat den ontwerpers veel tijdstip hebben gestoken te den CFD micro-aerodynamica. Dat resulteert te steeds complexere vormen wegens den luchtstromingen te optimaliseren.
Dit updates zijn waargenomen den toerusting ontwikkelingstijd geen snelle reactie op den problemen te Imola, maar zaten reeds langer te den pijplijn. Teams plannen zulke updates reeds lang van tevoren plus eentje wiek met maximale downforce te Monaco is eentje logische zet. Meer teams zullen te Monaco met nieuwe onderdelen komen wegens zo veel mogelijk neerwaartse druk te genereren. Welnu willen den formaties zorgvuldige afwegingen maken wegens ie budgetplafond. Te tegenstelling totdat voorheen vermag er noch voordat elke Grand Prix eentje specifiek postpakket ontwikkeld wordt. Zo had Red Bull te 2023 geen specifieke Monza – plus dus low drag achtervleugel – ontwikkeld. RB F1 komt dit klas te Monaco noch met eentje speciale achtervleugel met maximale downforce.
First appeared at nl.motorsport.com