Connect with us

Analyse

F1 Tech: Waarom Aston Martin den gloednieuwe achtervleugel noch gebruikte te Miami

Avatar

Published

on

Fernando Alonso plusteken Lance Stroll kregen op ie Miami International Autodrome den dwangsom overheen ene gloednieuwe achtervleugel. Dit update zullen minder luchtweerstand willen voortschuiven, waardoor den topsnelheid zullen toenemen. Den wiek worden te den vrije training tweedehands, maar voordat den surplus van ie weekend keerde Aston Martin terug zoals den oudere configuratie. Dat maakte ie voordat den rijders lastig op den lange rechte stukken van ie semi-stratencircuit.

Teambaas Mike Krack legde uit waarom ie team den nieuwe achtervleugel, diegene speciaal wasgoed vervaardigd voordat ie GP-weekend te Miami, zo snel weer op den schap terechtkwam. Wegens ie lagere downforceniveau ging den wagen meer roetsjen, watten weer stem had op den levensduur van ie rubber. “Ie had te maken met ie bandengedrag”, aldus Krack. “Mits jouw veel gaat roetsjen, moeten jouw downforce plusteken topsnelheid tegen mekaar stilzetten. Dit is ene continue discussie: meer of minder? Den coureurs hebben zowel hun meningen, want zij trachten andere rijders te te halen. Daarom hebben wij dit smaak vervaardigd.”

Updates Aston Martin onder den loep

Aston Martin AMR24 achtervleugel vergelijking

Ie belangrijkste nieuwe onderdeel voordat den Grand Prix van Miami wasgoed den achtervleugel. Ie team keerde met ie nieuwe ontwerp terug zoals ene meer traditionele endplate plusteken hoeksectie. Dat betekent dat den onderdelen weer één oppervlak vormen, te positie van los van mekaar te staan. Ie ontwerp is meer te streep met hoe den oorspronkelijke reglementen te 2022 bedoeld waren, waarna den teams den mazen te den wet gingen opzoeken plusteken met ene losgekoppeld concept op den proppen kwamen. Dit alternatieve ideeën zijn tijdelijk gemeenschappelijk word, vermits zij den inefficiënties van den verbinding tussen endplate plusteken horizontale flappen beperken.

Ongeacht den nieuwe achtervleugel kwam Aston Martin zowel met ene nieuwe configuratie van den beam wing. Dat bestond uit ene uitsluitend factor waarbij den buitenste hoeken zoals achteren waren gevormd wegens den luchtweerstand te verminderen. Verdere wijzigingen waren ene bijstelling aan den voorvleugel, waarbij den vorm van den flappen gewijzigd wasgoed voordat ene betere balans. Zowel ie veel koelopeningen wasgoed vergroot voordat den hoge temperaturen te Florida.

First appeared at nl.motorsport.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *