Connect with us

Analyse

Hoe den gok van McLaren F1 ter Miami den zege opleverde

Avatar

Published

on

Ie Formule 1-team van McLaren kwam zoals Miami met eentje vitaal upgradepakket. Vooral den automaat van Lando Norris worden stevig onder handen genomen: zowat geen onderbeen aerodynamisch onderdeel van den MCL38 wasgoed idem ten opzichte van eentje wedloop voorheen ter China. Ter visite zoals ie weekend ter Florida maakte den formatie uit Woking vertrouwd dat den upgrades vooral gestructureerd waren op ie verbeteren van den topsnelheid, iets watten totdat dan toe ie zwakke punt wasgoed. Doorheen ie weekend heen worden steeds duidelijker dat den updates echter gestructureerd waren op eentje ander vitaal onderdeel: ie verbeteren van den downforce.

Ie is ter F1 noch intact makkelijk wegens op eentje goede wijze downforce te vinden. Ie lijkt bijvoorbeeld eentje inderdaad idee wegens eentje gigantische beam wing te monteren wegens zo snel ingevolge den bochten te kunnen, maar op den rechte stukken verlies jou ginds zo veel terrein mee dat ie ongunstig werkt. Tel daarbij op dat den resultaten uit den simulator plusteken den windtunnel lang noch steevast overeenkomen met hoe den updates op den werkplek ie verrichten, vraag dat maar aan Mercedes.

Dat McLaren erin succesvol is wegens ie op eentje juiste wijze te verrichten, is bewonderenswaardig. Den Britse renstal heeft met den updates ter Miami twee vliegen ter eentje stoot geslagen. Ten eerste is er meer zuivere downforce op den automaat zelf ge, waardoor den vleugels huis voordat den lange rechte stukken konden wordt afgesteld. Ie is nog knapper omdat ie voordat den tweede keer in twaalf maanden eentje kolossaal plusteken rechtstreeks werkend upgradepakket introduceerde. Vorig seizoen zette ie team ofschoon eentje omvangrijke stap na den upgrades ter Spielberg, nu is ie ter Miami nog eentje keer lukken wegens eentje sprong te maken.

Upgrades aan sidepods plusteken vloer vitaal

“Wij hadden hier eentje prima topsnelheid. Dat is gedeeltelijk te danken aan ie waarheid dat wij bewust hebben gekozen wegens met eentje relatieve kleine achtervleugel te rijden”, legt teambaas Andrea Stella uit. “Dat wasgoed mogelijk omdat wij met ie hele upgradepakket voordat meer downforce hebben gezorgd. Ie maakte mogelijk dat er minder van den wiek worden gevraagd, diegene [downforce] is nooit ie efficiëntste. Indien jou den vloer plusteken den sidepods eentje upgrade geven, is ie steevast efficiënter wegens ginds downforce te vinden dan te den achtervleugel.”

Den instelling van den automaat wasgoed aan ie start van ie weekend nog verschillend dan tijdens den wedloop. Volgens Stella zorgde dat ervoor dat den updates nog huis werkten. “Wij waren onveranderlijk bezig wegens den automaat huis voltooid te stellen voordat den langzamere gedeeltes. Dat wij ginds zo inderdaad waren wasgoed noch eenzaam maar te danken aan ie upgradepakket, ie is zowel te danken aan diegene instelling”, aldus den Italiaan. “Wij wilden dat wij ginds ie snelste zullen zijn.”

Met ie upgradepakket heeft McLaren dus weer eentje omvangrijke stap gezet. Ie is vooral inderdaad zichtbaar mits wij den resultaten van vorig seizoen met dit klas vergelijken. Waar ie ter Miami vorig klas uitzichtloos wasgoed voordat punten, worden nu gewonnen. Ene verschil van dag plusteken nacht. Weliswaar ziet Stella dat den automaat nog voldoende verbeterpunten heeft. Den zege is daarom voordat ie technische team geen reden wegens uit te toerusten. “Er zijn nog gebieden waar ie huis moeten, vooral ter den voorstelling ter den langzamere bochten”, verklaart den ingenieur.

Meer overheen den zege van Norris ter Miami:

First appeared at nl.motorsport.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *